Monday, March 19, 2012

ပညာႏွင္႔ ပညာတတ္တစ္ေယာက္တန္ဖိုး


၁။ ပညာနဲ႔ ပတ္သက္တဲ႔အျမင္ တစ္ခုကို ဘက္တစ္ဘက္က တင္ျပပါမည္။


၂။ ငယ္စဥ္တုန္းကၾကားဖူးတဲ႔ ပံုျပင္တစ္ပုဒ္ရွိတယ္။ ေက်းလက္က လူငယ္တစ္ေယာက္ ျမိဳ႔တက္ျပီး ပညာသင္တယ္။ တကၠသိုလ္က ဘြဲ႔ရျပီး ရြာျပန္လာတယ္။ အားလံုးက ဂုဏ္ယူေပ်ာ္ရႊင္ၾကလို႔။ ရြာဦးေက်ာင္းက ဆရာေတာ္႔ဆီသြားကန္ေတာ႔တယ္။ ဆရာေတာ္ကလည္း ၀မ္းသာအားရ၊ မင္းတကၠသိုလ္ၾကီးက ဘာပညာေတြ သင္လာခဲ႔သလဲ။ တပည့္ေတာ္ ဒႆနိကေဗဒ ပညာရပ္နဲ႔ ဘြဲ႔ရခဲ႔ပါတယ္ ဘုရား။´ေအး…ေကာင္းတယ္၊ အေတာ္ပဲ၊ ငါ႔ေက်ာင္းက တိုင္ကပ္နာရီၾကီး ပ်က္ေနတာ တစ္လေလာက္ရွိျပီ။ အဲဒါ ျပင္ေပးခဲ႔စမ္းကြာ´လို႔ ဆရာေတာ္က မိန္႔တယ္။ ဒီပံုျပင္က အေတာ္ၾကပါျပီ။ ဆက္စဥ္းစားလို႔ရပါတယ္။ ျမန္မာစာနဲ႔ သို႔မဟုတ္ အဂၤလိပ္စာနဲ႔၊ သမိုင္းနဲ႔ ဘြဲ႔ရခဲ႔ရင္လည္း နာရီေတာ႔ ျပင္တတ္မယ္ မဟုတ္ေပဘူး။

၃။ ဒီေန႔ပိုစ့္ေမာ္ဒန္ေတြ ေျပာၾကဆုိၾက အေခၚအေျပာရွိေနၾကတာေတြ အကုန္လုံးနီးပါး ေထာ္ေလာ္ကန္႔လန္႔ုု ေတြပါပဲ။ သူတို႔အလိုအရ ပညာဆုိတာ လက္ေတြ႕အသုံး၀င္ဖုိ႔လုိတယ္။Functional လို႔ဆုိၾကတယ္။ သိဖုိ႔ထက္ အသုံးခ်ဖုိ႔က ပိုအေရးႀကီးတယ္။ အသုံးခ်လုိ႔ရမွ ပညာ။ ေပၚလစီအရလည္း ကၽြမ္းက်င္မႈ၊ ေလ့က်င့္သင္ၾကားမႈ စာေတြကိုအေလးေပးတယ္။ လက္ေတြ႕ အသုံးခ်တန္ဖုိးကို ပိုအေလးထားတယ္။ သိရုံသက္သက္ Abstract သေဘာမဟုတ္ေတာ့ဘူး။ လက္ေတြ႕ကိစၥ ပဓာန၊ ပရကၠမတစ္ Pragmatic သေဘာပါလာၿပီ။ ဒါစဥ္းစားစရာပါ။ ဒါေပမယ့္ …..

၄။ ပညာကိစၥေျပာၾကရင္ …. တရားမွ်တမႈရွိတာနဲ႔မရွိတာ၊ လြတ္လပ္တာနဲ႔ မလြတ္လပ္တာ၊ ၿငိမ္းခ်မ္းတာနဲ႔၊ မၿငိမ္းခ်မ္းတာ၊ အခြင့္အေရး ညီတူညီမွ်ရတာနဲ႔ မရတာ။ ျဖဴစင္တာနဲ႔မျဖဴစင္တာ၊ အဲဒီတန္ဖုိးေတြကို အေသအခ်ာေကာင္းစြာ သိတာဟာ ပညာပါပဲ။ ကၽြန္ေတာ္အဲဒီလို အယူရွိပါတယ္။ ဆက္ၿပီးစဥ္းစားရင္ ပညာကိစၥမွာ အပိုင္းႏွစ္ပိုင္းရွိပါတယ္။ကတၱားပိုင္းနဲ႔ ကမၼပိုင္း၊ ပညာကိုသင္ၾကား ပို႔ခ်ေပးေ၀ျခင္းဟာ ကတၱားပိုင္းပါပဲ။ ဆရာေတြပါမယ္။ ပညာေရး အယူအဆ၊ ပညာေရးမူ၀ါဒ၊ ပညာရွင္ အဖဲြ႕အစည္းေတြနဲ႔ အစိုးရပါ၀င္တယ္။ ကမၼပိုင္း(ကံ) မွာေတာ့ ပညာခံယူတဲ့ေက်ာင္းသား လူငယ္ေတြပါပဲ။ သူတုိ႔အျမင္ ကမၼပုိင္း(ကံ)မွာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ရဲ႕ အနာဂတ္ဆုိတာ ပါေနပါတယ္။ ကေလးသူငယ္ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူလူငယ္ေတြကိုသာ ျပဳစု ပ်ိဳးေထာင္ေနတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ အနာဂတ္ကိုပါ ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ေနၾကတာပါ။ အဲဒီလုိ ကတၱား ကမၼ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္ ပညာကိစၥကို ေဆာင္ရြက္ၾကရပါတယ္။ အထက္က စကားစဥ္နဲ႔ဆက္ရင္ တရားမွ်တျခင္း၊ မမွ်တျခင္း၊ လြတ္လပ္ျခင္း၊ မလြတ္လပ္ျခင္း၊ ၿငိမ္းခ်မ္းျခင္း၊ မၿငိမ္းခ်မ္းျခင္း၊ အခြင့္အေရးတူညီမွ်ရျခင္း၊ မရျခင္း၊ ျဖဴစင္ျခင္း၊ မျဖဴစင္ျခင္းဆုိတဲ့ တန္ဖုိးေတြကို အေသအခ်ာ ေကာင္းစြာသိတဲ့သူက ကေလးသူငယ္မ်ား အပါအ၀င္ ႏုိင္ငံအနာဂတ္ကို အဲဒီတန္ဖုိးေတြ ႏႈန္းစံေတြကို သိေအာင္သင္ၾကားပို႔ခ်တာဟာ ပညာေရး ကိစၥေဆာင္ရြက္ျခင္းပါပဲ။

၅။ ပညာရဲ႕တရားကိုယ္သေဘာက အထက္ကတင္ျပခဲ့တဲ့၊ အျဖဴနဲ႔အမည္းကို ေကာင္းစြာခဲြျခားတတ္ ျခင္း၊ ခဲြျခားသိျခင္းပါပဲ။ လူသားရဲ႕အျမင့္ဆုံးေသာႏႈန္းစံ၊ လူျဖစ္ျခင္းရဲ႕ အျမင့္ဆုံးေသာ လကၡဏာရပ္၊ လူရဲ႕အျမင့္ဆုံးေသာ တန္ဖုိးေတြကိုလည္း ခဲြျခားသိျခင္းလုိ႔လည္း ဆုိႏုိင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲဒါေတြကို သိရုံသက္သက္ဟာ Abstract ျဖစ္တယ္။ ေရေပၚအရုပ္ပါပဲ။ အဲဒီႏႈန္းစံေတြ တန္ဖုိးေတြကို လက္ေတြ႕ ရယူဖုိ႔တည္ေဆာက္ဖုိ႔ အေရးႀကီးလွပါတယ္။ ပိုစ့္ေမာ္ဒန္ေတြ ဒီေန႔ေျပာေနၾကတဲ့ Function အသုံး၊ Functional Value အသုံးတန္ဖုိးတုိ႔နဲ႔ ႏႈိင္းခ်ိန္ၾကည့္သင့္ပါတယ္။ သေဘာအခ်ဳပ္ကေတာ့ တရားမွ်တတဲ့ လူအဖဲြ႕အစည္း၊ လြတ္လပ္တဲ့လူ႔အဖြဲ႕အစည္း၊ ၿငိမ္းခ်မ္းတဲ့လူ႔အဖဲြ႕အစည္း၊ အခြင့္အေရး မွန္သမွ်သာ တူညီမွ်ခံစားခြင့္ရွိၾကတဲ့ လူ႔အဖဲြ႕အစည္းကို တည္ေဆာက္ရာမွာ ပညာက လက္ရင္းပဓာနအဓိကပါ၀င္ေနတယ္။

၆။ စကားစဥ္ကိုခ်ဳပ္ရရင္ … ပညာရဲ႕တန္ဖုိးဆုိတာ (သို႔မဟုတ္) သေဘာတူထားၿပီးေျပာရင္ ပညာတတ္တစ္ေယာက္ရဲက တန္ဖုိးဆုိတာ၊ သူ႔လူ႔အဖဲြ႕အစည္းကို လူသားတုိ႔ရဲ႕ အျမင့္ဆုံးႏႈန္းစံ၊ တန္ဖုိးမ်ားျဖစ္တဲ့ တရားမွ်တျခင္း၊ လြတ္လပ္ျခင္း၊ ၿငိမ္းခ်မ္းျခင္း၊ ခြင့္တူညီမွ်ရျခင္း၊ ျဖဴစင္ျခင္းေတြနဲ႔ ျပည့္စုေအာင္ တည္ေဆာက္ထူေထာင္ရာမွာ သူဘယ္ေလာက္ဘယ္ပုံ ဘယ္နည္း ပါ၀င္ႏုိင္တယ္။ ပါ၀င္တယ္ဆုိတဲ့ အေပၚမွာမူတည္ပါေၾကာင္း ….. ကၽြန္ေတာ္ထုိသုိ႔အယူရွိပါေၾကာင္း။

No comments:

Post a Comment